تبلیغات
هیات هنرهای رزمی و کونگ فو شهر زواره((باشگاه مركزی محبان شهداء)) - توصیه های تغذیه درماه رمضان...
هیات هنرهای رزمی و کونگ فو شهر زواره((باشگاه مركزی محبان شهداء))
طریقت دانایی ما به درک ماست درک نیروی فکر ماست واین نیروی فکر درجسم ما قرار دارد که بدان میگوییم پایگاه تفکر
درباره وبلاگ


مقام معظم رهبری :
اگر بخواهید جسم را به قدرت زیبایی، به توانایی به
بروز قدرتها و استعدادهای گوناگون برسانید باید ورزش كنید.


مربیان در حال فعالیت :
راهدان علی رضا لباف قاسمی
زیر نظر استاد روح الله باقری


.

افطار -(توجه داشته باشید اگر بلافاصله بعد از باز کردن روزه‌تان پرخوری کنید خیلی زود دچار ناراحتی مانند دل درد، نفخ معده و غیره خواهید شد. از این‌ها گذشته پرخوری برای افطار خوابتان را هم به هم می‌زند و شاید اشتهایتان را برای سحری از بین ببرد.)

۱- افطار را با یک مایع تقریبا” نیمه گرم مانند چای کم رنگ ، شیر یا آب نیم گرم شروع کنید ، بهتر است از قندهای طبیعی مانند خرما ، کشمش یا عسل به جای قند استفاده کنید ، به این ترتیب اشتها کنترل می شود و پرخوری کمترپیش می‌آید.

۲- هنگام افطار از آغاز کردن غذا با آب سرد، نوشابه و مانند اینها جداً خودداری کنید ، در افطار لبنیات مثل (دوغ و ماست) مصرف نشود زیرا بسیار سرد است و برای مغز مضر بوده و چه بسا احساس کسالت به انسان دست دهد.

۳- اگر چه زیادی تشنه هستید زیاد عجله نکنید ، فعلن برای حدودا ۱۰-۲۰ دقیقه به این خوراکی های ساده اکتفا کنید.

۴- حالا نوبت یک نیم کاسه غذاهای آبکی مانند : سوپ یا آش (بهتر است بدون رشته باشد) است. و دوباره برای حدود ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید.

 

-شام -: یک غذای کامل اما سبک ، افطار را باید با آرامش کامل و به دور از استرس و نگرانی میل کرد و هر یک از لقمه‌های غذا باید کاملاً جویده شود و این‌طور نباشد که هنوز لقمه در دهان در حال جویدن است، لقمه بعدی را وارد دهان کنیم.

۱- از آشامیدن آب فراوان در وسط غذا خودداری کنید. آب در وسط غذا سبب رقیق شدن شیره گوارشی و اختلال در هضم می‌شود.

۲- از خوردن تنقلات فراوان ،انواع دسرها و شیرینی‌ها با شکر زیاد در برنامه افطار و سحر خودداری کنید.

۳- بهتر است برای شام بعد از افطار ماهی، گوشت، تخم‌مرغ، سبزیجات، مواد غذایی نشاسته‌ای، حبوبات و غیره را بگنجانید.

۴- همزمان چند نوع غذا نخورید ، مصرف سبزیجات و میوه جات هنگام سحری و شام بسیار مناسب است و کمک به دفع سموم می‌کند و تشنگی در طول روز را کاهش می‌دهد ، ولی سعی کنید مصرف میوه و غذا همزمان نباشد ، حداقل نیم ساعت فاصله بیاندازید.

۵- در طول شب با نوشیدن آب ، دوغ بدون گاز و کم نمک و آب میوه طبیعی به تنظیم الکترولیت ها در بدن کمک کنید.

۶- از خوردن غذاهای پر ادویه، شور و سرخ کردنی‌ها پرهیز شود زیرا باعث شدت عطش می‌شوند.

۷- در صورتی که میل به خوردن سالاد است باید با فاصله و قبل از غذای اصلی میل شود. البته زمان خوردن آن بسته به نوع مزاج فرد و شدت اشتها متفاوت است و از طرف دیگر مقدار آن هم نباید زیاد باشد که باعث اختلال هضم شود.

 

-وعده‌ی سحری را هرگز حذف نکنید.-

۱- وعده‌ی سحری برای تامین انرژی و آب بدن لازم و ضروری است. برای همین لازم است این وعده‌ی غذایی را کامل میل کنید.

۲- در سحری از مصرف غذاهایی مثل: کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کتلت، گوشت سرخ کرده، جوجه کباب، ماهی کباب، همچنین غذاهایی که ادویه زیاد دارند خودداری شود، زیرا این غذاها موجب تشنگی می‌شوند.

۳- از مصرف غذاهای شیرین و چرب مثل زولبیا و بامیه جدا” خودداری شود ، مصرف غذاهای ساندویچی و سس مایونز نیز ضرر دارد و مناسب نیست ، جهت احساس تشنگی کمتر می‌توان در پایان سحری لیموترش استفاده کرد ، در شام و سحری از مصرف غذاهای سنگین و سرخ کرده پرهیز شود. در هنگام سحری از نوشیدن چای (بخصوص پر رنگ )خودداری شود زیرا مدر بوده و دفع آب بدن را زیاد می‌کند و موجب تشنگی می‌شود ، بعد از مصرف سحری بلا فاصله نخوابید.

۴- دقت داشته باشید که نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی ندارد، زیرا در صورت نوشیدن آب بیش از حد نیاز، بدن آب اضافی را دفع می‌کند. پس، آب مورد نیاز بدن باید در فاصله میان افطار تا سحر به تدریج و از طریق مصرف آب و میوه‌های آب‌دار تأمین شود.

 

-نکته-

۱- به جای خود از منابع کلسیم مانند لبنیات (کم چرب بهتر است) استفاده کنید ، در غیر اینصورت از مکمل استفاده نمایید.

۲- روزه گرفتن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را کاهش می‌دهد. روزه میزان هورمون رشد را بالا برده و به حذف چربی‌های اضافه‌ی بدن کمک می‌کند.

۳- نوشیدن آب و مایعات کافی، مصرف سبزی‌ها در وعده سحری، قرار نگرفتن در معرض نور خورشید و در صورت اجبار استفاده از عینک و کلاه، انجام ندادن فعالیت‌های شدید بدنی و ورزش در نور خورشید، ترک سیگار قبل از ماه رمضان یا به حداقل رساندن مصرف آن و کم کردن مصرف قهوه و چای پررنگ قبل از این ماه از جمله توصیه‌های کارشناسان وزارت بهداشت برای کاهش سردرد در ماه مبارک رمضان است.

۴- درمان یبوست عبارت است از:

افزایش مصرف آب

استفاده از غلات و نانهای سبوس دار

مصرف میوه های ملین مانند انجیر، آلو، کیوی، و میوه هایی که با پوست مصرف می شوند مانند گیلاس، انگور و زردآلو

افزایش مصرف سبزیجات به خصوص هویج

مصرف غذاهای نرم و ملین مثل سوپ و خورش های حاوی سبزی

افزایش تحرک

مصرف کم چای مخصوصا چای پررنگ.

۵- حتما بین افطار تا شام ۲ تا ۳ واحد میوه میل کنید تا در پایان این ماه دچار کمبود انواع ویتامین ‌ها نشوید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
.
یکشنبه 22 تیر 1393
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید